Ik kom om half negen aan op kantoor en start al mijn programma's op die ik nodig heb. Zo ben ik direct klaar om klanten te helpen als er iemand belt. Ik spring in de lijn, kijk naar mijn open tickets om te zien of er reacties zijn, en werk deze bij. Als er geen updates zijn, pak ik een nieuwe ticket op of help ik mee met andere taken, zoals het installeren van een laptop. Rond de middag kijk ik altijd uit naar de lunch. Het is niet alleen lekker, maar het is ook hartstikke gezellig met collega's van verschillende afdelingen. Het is gewoon een grote familie eigenlijk daar aan tafel. Na de lunch ga ik weer verder met al mijn werkzaamheden en om vijf uur zit mijn dag erop.
In mijn eerste weken waren er kennismakingsgesprekken ingepland met collega's. Dit was erg fijn om zo gelijk het bedrijf te leren kennen en te weten bij wie je kan zijn voor bepaalde dingen.
Er hangt hier een hele fijne sfeer en het is een fijne plek om te zijn. Elke dag wordt er samen geluncht, wat altijd zorgt voor leuke en diverse gesprekken. Je kunt over van alles praten, en iedereen luistert en doet gezellig mee, maakt niet uit over welk onderwerp het gaat. en iedereen geeft zijn eerlijke mening. Er wordt hier hard gewerkt, maar ook zeker veel gelachen. Daarnaast is iedereen altijd wel bereid om je ergens mee te helpen als je ergens tegenaan loopt.
Tijdens mijn stage heb ik veel kennis opgedaan over Microsoft 365, Entra ID en SharePoint. Daarnaast heb ik ervaring gekregen in het inspoelen van laptops en het op afstand beheren van apparaten. Ik heb ook ontdekt hoe zelfstandig ik kan werken. Een van mijn hoogtepunten was dan ook een situatie oplossen met een klant die erg gestrest was. Hij had een USB-stick waar veel belangrijke data op stond, maar die per ongeluk beschadigd was toen hij er met zijn knie tegenaan had gestoten. De USB-stick werd niet meer herkend door de computer, en het leek alsof de data verloren was. Ik heb overlegd met collega's om te kijken wat we konden doen. Zij gaven aan dat als de stick niet meer leesbaar was en er geen back-up was, er weinig mogelijkheden waren. Toch bleef ik in contact met de klant en besloot ik verschillende dingen uit te proberen. Uiteindelijk heeft de klant de USB-stick op een bepaalde manier vastgehouden en ondersteund, waardoor hij heel even zichtbaar werd op de computer. Ik zag de bestanden op het scherm en heb snel alle data gekopieerd naar een lokale locatie. Toen de klant zijn hand bewoog, verdwenen de bestanden alweer, maar gelukkig had ik ze op tijd gered. De klant was ontzettend dankbaar, en het voelde goed om hem op deze manier te kunnen helpen.
Durf te vragen. Wanneer je iets niet snapt, dat gewoon vragen. Er zijn altijd collega's die je graag willen helpen.
Ik ga mijn studie afronden en misschien dat ik daarna nog door zou willen studeren. Ik bewandel het pad en zie wel wat eraan komt. Ik vind het nog lastig te zeggen.
Wij maken graag kennis met je dus laat jezelf horen! Je kan je vraag direct aan Nico stellen of aan Astrid (HRM) door te mailen naar hrm@knns.nl. Of luister naar de podcast 🎧 die jouw toekomstig teamleden hebben opgenomen.