Vragen? Bel of mail ons

#BjornwerktbijKNNS


Mijn naam is Bjorn en ben sinds 1 september 2023 werkzaam bij KNNS, waar ik begon als Helpdesk medewerker. Sinds januari 2025 werk ik als Adoptie Consultant.

Funfacts

  • Jouw (levens)motto: je kunt meer dan je denkt! 
  • Geluksgetal: 13
  • Waar kunnen we jou 's nachts voor wakker maken: een dagje (of langer 😉) snowboarden in het buitenland!   

Adoptie consultant: wat doe je dan precies? 

Op dit moment verzorgen wij de volledige migratie van SharePoint, van begin tot eind. Dit omvat gesprekken met klanten om hun wensen te inventariseren, advies over de inrichting, technische opzet en datamigratie. Daarnaast stellen we een autorisatiematrix op en testen we of de rechten overeenkomen met de wensen van de klant. Ook bieden we gebruikerstraining aan, zowel op locatie als via instructievideo's. Ons doel is om gebruikers optimaal te begeleiden in het gebruik van de Microsoft-omgeving.

Een reis door jouw carrière

Ik ben 2,5 jaar lang fysiotherapeut als gewerkt en in die tijd tot de conclusie gekomen dat het niet helemaal aan mijn verwachtingen voldeed en ik te weinig uitdaging kreeg. Ik wil graag mensen verder helpen, maar niet iedereen die bij de praktijk kwam wil écht geholpen worden. Dat vind ik jammer en merkte dat ik daardoor te weinig voldoening uit mijn werk kon halen. Ik vind mensen helpen nog steeds wel leuk, maar niet meer in de gezondheidzorg. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe uitdaging.

Ik heb altijd affiniteit gehad met IT, ik heb bijvoorbeeld zelf computers gebouwd, websites gebouwd en zette servers op. Uiteindelijk ben ik bij KNNS op de helpdesk terechtgekomen, waar ik veel kennis heb opgedaan. Na ongeveer een jaar op de helpdesk kwam er een plek vrij en werd mij gevraagd of ik richting adoptie wilde gaan. Sinds januari 2025 werk ik als adoptie consultant.
IMG 0004
Final 118

De KNNS cultuur in jouw woorden

Er hangt een relaxte sfeer op de werkvloer, iedereen is bereid om elkaar te helpen of even snel te overleggen. Het draait ook echt om samenwerken. Als iemand een project leidt, betekent dat niet dat diegene alles alleen hoeft te doen. We verdelen het werk, en als het nodig is, springt bijvoorbeeld iemand van beheer bij. Zo leren we van elkaar en zorgen we er samen voor dat het goed komt. Wat ik hier mooi vind, is dat iedereen zich verantwoordelijk voelt. We pakken dingen samen op en helpen elkaar waar nodig.

 

“Bij KNNS groei ik verder tot de persoon die ik wil worden, met veel aandacht voor individuele ontwikkeling krijg ik de mogelijkheid om te onderzoeken wat bij mij past en waar ik naartoe wil groeien.”

Jouw eerste weken bij KNNS 

De eerste maand is mij heel goed bevallen. Alle collega’s zijn erg behulpzaam en de sfeer is hier heel gezellig. In deze eerste werkweken kreeg ik een 'buddy' toegewezen. Dit was een collega die al wat langer bij KNNS werkt in dezelfde functie. Hij heeft mij in korte tijd ingewerkt en stond klaar als ik vragen had. Maar natuurlijk kon ik ook bij anderen op de afdeling terecht voor vragen.  

Ik ben het meest trots op... 

Waar ik het meest trots op ben in mijn werk is het snel kunnen helpen van onze klanten – daar haal ik zelf veel voldoening uit. De grootste uitdaging ligt voor mij momenteel nog bij de diverse klantomgevingen – iedere klant is weer net iets anders, dat maakt het leuk, maar soms ook wel lastig.

Geïnspireerd door het verhaal van Bjorn of wil je meer weten over werken bij KNNS? 

Wij maken graag kennis met je dus laat het ons weten! Je kan je vraag direct aan Bjorn stellen of aan Astrid (HRM) door te mailen naar hrm@knns.nl. Of luister naar de podcast 🎧 die jouw toekomstig teamleden hebben opgenomen.